آیا با تمام مزایای عایق الاستومری آشنایی دارید؟ پترو ایلیا در این مقاله برایتان شرح می‌دهد که سیستم عایقی که به خوبی طراحی و نصب شده باشد چه مزایای فوری و طولانی مدتی را به ارمغان خواهد آورد. عایق‌کاری در واقع از تجهیزات، سیستم و بودجه شما محافظت می‌کند. ( مشاهده لیست قیمت عایق الاستومری )

صرفه‌جویی در مصرف انرژی

صرفه‌جویی در مصرف انرژی

یک سیستم عایق الاستومری که به خوبی طراحی و نصب شده باشد هزینه‌های انرژی را کاهش داده و موجب صرفه‌جویی در انرژی می‌‍گردد. استفاده از عایق الاستومری برای لوله‌ها و سطوح داغ می‌تواند هدر رفت گرما را تا ۲۰ برابر کاهش دهد. سیستم‌هایی مانند لوله‌ها و شیرآلات که فاقد عایق می‌باشند و یا سیستم‌هایی که عایق‌کاری آن‌ها به خوبی صورت نگرفته و یا معیوب است، میزان باورنکردنی انرژی از دست می‌دهند.

ارزیابی میزان صرفه‌جویی در انرژی و هزینه

ارزیابی میزان صرفه‌جویی در انرژی و هزینه

می‌توانید با مراجعه به اسناد ارزیابان معتبر انرژی به راحتی بفهمید که عایق تا چه میزان در صرفه‌جویی انرژی و مالی تاثیر دارد. استفاده از عایق می‌تواند هزینه‌های تعمیر و نگهداری شما را به اندازه چشمگیری کاهش دهد. مطمئن باشید که با عایق‌کاری سیستم مورد نظر خود هزینه‌ای را که جهت آن پرداخت می‌کنید خیلی زود (از لحاظ صرفه‌جویی در انرژی و هزینه) به شما بازمی‌گردد.

به دنبال کامل‌ترین خدمات هستید؟

ما با به‌روزترین تجهیزات و محصولات در کنار شما هستیم. برای دریافت مشاوره در انتخاب و خرید تجهیزات می‌توانید، همین حالا با ما تماس بگیرید.
۰۲۶۳۲۵۶۳۷۹۶

عایق الاستومری یکی از تکنولوژی‌هایی است که هزینه کردن برای آن بسیار به سود شما تمام خواهد شد چون هزینه‌های تعمیر و نگهداری سیستم شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد، در این صورت می‌توانید هزینه‌های بیشتری را صرف بهینه شدن سیستم خود نمایید. در واقع اگر عایق‌کاری را انجام ندهید بعدها متحمل هزینه‌های خیلی بیشتری خواهید شد.

کنترل چگالش با عایق الاستومری

کنترل چگالش با عایق الاستومری

عایقی که دارای دفع کننده بخار خوبی باشد می‌تواند چگالش را کنترل کرده، میزان خوردگی در لوله‌کشی‌های سرد، چیلرها، داکت‌ها و زهکشی‌های سقف محدود نماید. برای اینکه بتوان دمای سطح را بالاتر از دمای نقطه شبنم هوای محیط نگاه داشت، عایق باید ضخامت کافی داشته باشد. عایق الاستومری از آسیب‌های ناشی از رطوبت و رشد کپک جلوگیری می‌کند. همچنین هزینه‌های انرژی مربوط به چیلرها و تجهیزات برودتی را کاهش می‌دهد.

زمانی که لوله‌‍کشی و تجهیزات در دمای پایین‌تر از دمای محیط کار می‌کنند، رطوبت محیط بر روی سطح عایق یا سطح سرد لوله، دچار چگالش یا یخ‌زدگی می‌گردد. اگر عایقی که برای چنین سیستم‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد دارای ضخامت کافی نباشد و نتواند بخار را به خوبی دفع کند، در نتیجه عایق خیس شده و باعث ایجاد خوردگی می‌گردد و نهایتاً بی اثر می‌شود. انتخاب عایق با ضخامت کافی که دارای یک سیستم دفع کننده بخار خوب است، بهترین راهکار برای کنترل چگالش در لوله‌کشی‌های سرد، چیلرها، داکت‌ها و زهکشی‌های سقف می‌باشد.

ضخامت کافی عایق به این دلیل اهمیت دارد که می‌تواند دمای سطح تجهیزات مورد نظر را بالاتر از دمای نقطه شبنم نگاه داشته و از بروز چگالش جلوگیری نماید. دفع‌کننده بخار از این جهت مهم است که انتقال رطوبت به سطح، اتصالات، درزها و … محدود می‌کند. با کنترل چگالش در واقع می‌توان موارد بالقوه زیر را نیز کنترل کرد:

  • کاسته شدن کیفیت خدمات و عملکرد سیستم
  • رشد کپک و بروز مشکلات بهداشتی و سلامتی ناشی از چگالش آب
  • خوردگی لوله‌ها، اتصالات و شیرآلات به دلیل جمع شدن آب و در داخل عایق

کنترل فرآیند با عایق الاستومری

کنترل فرآیند با عایق الاستومری

یک سیستم عایق‌بندی شده خوب که به درستی بر روی خطوط و تجهیزات فرآیند نصب شده است می‌تواند کارآمدی سیستم را تا ۹۵ درصد یا بیشتر بهینه کند. عایق الاستومری باعث می‌شود تا دمای فرآیند در حالت بهینه باقی مانده و کنترل کیفیت محصول و ایمنی عملکرد آن بهبود یابد.

حفاظت از محیط زیست با کاهش انتشار آلاینده‌ها توسط عایق الاستومری

حفاظت از محیط زیست با کاهش انتشار آلاینده‌ها توسط عایق الاستومری

می‌توان برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از سیستم عایقی که به خوبی طراحی شده بهره برد. کاهش مصرف انرژی به معنای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و در نتیجه کاهش آلودگی می‌باشد. با استفاده از عایق‌های الاستومری می‌‍توان عملکرد تجهیزات کنترل آلودگی را بهبود بخشید. کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی منجربه کاهش آلاینده‌هایی نظیر دی‌اکسید کربن و دی‌اکسید گوگرد می‌شود. از آنجایی که دی‌‍اکسید کربن یکی از گازهای گلخانه‌ای اصلی است که منجربه گرمایش کره زمین می‌شود و دی‌اکسید گوگرد از اجزای اصلی باران‌های اسیدی است، عایق‌کاری نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست ایفاء می‌کند.

عایق به طور کلی مفهومی نیست که مستقیماً با کنترل آلودگی مرتبط باشد، اما اگر انرژی ذخیره شود تمامی آلودگی که مرتبط با تولید آن انرژی است، ذخیره می‌گردد. با توجه به میزان انرژی که با استفاده از عایق‌کاری کاهش پیدا می‌کند و با استفاده از ابزارهایی که برای محاسبه کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها با استفاده از عایق‌کاری وجود دارد، می‌توان به خوبی نشان داد که عایق چه میزان در سلامت محیط زیست ما موثر است.

حفاظت از سلامت کارکنان با عایق الاستومری

حفاظت از سلامت کارکنان

یک سیستم عایق خوب می‌تواند دمای سطح سیستم را کاهش داده و از بروز حوادث سوختگی جلوگیری نماید. عایق حرارتی یکی از موثرترین راه‌ها جهت حفاظت کارکنان از سوختگی‌های ناشی از تجهیزات یا لوله‌کشی‌های بسیار داغ یا بسیار سرد است. با استفاده از عایق حرارتی می‌توان دمای سطوح داغ تجهیزات یا لوله‌کشی‌ها را به سطحی ایمن‌تر کاهش داد، در نتیجه ایمنی کارکنان بیشتر شده و احتمال مجروح شدنشان کاهش می‌یابد. امروزه می‌توان با استفاده از ابزارهای اندازه‌گیری دقیق به راحتی ضخامت عایق را محاسبه کرده و دمای سطح را به دمایی ایمن تنزل داد.

محافظت در برابر آتش با عایق الاستومری

محافظت در برابر آتش

عایق در کنار متریال‌های دیگر می‌تواند در حفاظت از سیستم‌های مهار آتش، داکت‌های روغن و هوا و لوله‌ها و کابل‌های الکتریکی و ارتباطی موثر باشد. همچنین عایق‌کاری باعث می‌شود تا بتوان سیستم‌های تهویه مطبوع، خطوط لوله‌کشی و … ظاهری بهتر و آراسته‌تر داد.

کنترل نویز با عایق

کنترل نویز با عایق

سیستمی که به خوبی عایق شده باشد می‌تواند با جذب صداهای اضافه سطح نویز را کاهش دهد. نویز می‌تواند به طور جدی بر روی سلامت و بهره‌وری کارکنان تاثیر بگذارد. محیط‌های تولیدی می‌توانند بسیار پر سر و صدا باشند و اگر این صداها و نویزها کنترل نشوند ممکن است بر روی سلامتی افراد تاثیر جدی بگذارد. صداهایی که باعث می‌شوند کارکنان از محیط کاری خود ناراضی باشند عبارتند از صدای ناشی از وسایل، لوله‌ها، سیستم‌های گرمایش و تهویه مطبوع، تلفن‌ها، رادیوها و حتی صحبت کردن افراد.

با استفاده از عایق و مواد عایقی می‌توان منابع تولید نویز را عایق کرده و صداهای مزاحم آن‌ها را تا حد زیادی کاهش داد؛ در نتیجه کارکنان دیگر دچار تشویش، استرس و نارضایتی نشده و این امر بر روی کارشان تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

عایق با جلوگیری از انتقال صداهای خارجی به داخل ساختمان و همچنین جذب صداهای برگشت‌پذیر در داخل ساختمان هم سطح نویز داخلی و هم سطح نویز خارجی را کاهش می‌دهد.