شاید بتوان گفت که سیستم‌های هیدرولیک به طور عمده از سه بخش تشکیل می‌شوند. در این مقاله میخواهیم یکی از این سه بخش را باهم بررسی کنیم. لوله مانیسمان هیدرولیک و اتصالاتش. معمولاً از لوله مانیسمان به عنوان یک انتقال‌دهنده مایعات استفاده می‌شود، به خصوص وقتی بخواهیم حجم زیادی از مایعات را منتقل کنیم. با این مقاله از سلسله مقالات لوله مانیسمان پترو ایلیا انرژی همراه ما باشید.

رایج‌ترین لوله برای سیستم‌هیدرولیک

رایج‌ترین لوله برای سیستم‌ هیدرولیک، لوله مانیسمان هیدرولیک کربنی است. هنگام انتخاب لوله برای تاسیساتتان، توجه و دقت به جزئیات و مشخصات لوله از مواردیست که اهمیت بسیاری دارد، و باید حواستان باشد که لوله از تمام غبار، زنگ‌زدگی و رسوب‌هایی که ممکن است در فرآیند تولید به وجود بیایند، پاک شده باشد. از آنجا که فولاد ممکن است زنگ بزند، در مراحل پایانی تولید، از فرآیندی برای روکش کردن لوله استفاده می‌شود تا از زنگ‌زدگی لوله، به خصوص در مرحله ارسال، جلوگیری شود.

حاصل این فرآیند به “لوله آهنی سیاه” معروف است. این لوله پس از اتمام فرآیند ساخت، آبکاری و روغن‌کاری می‌شود (یا تنها آبکاری). این لوله بهترین گزینه برای بهره‌گیری در لوله‌کش سیستم‌های هیدرولیک است. حتماً به خاطر داشته باشید که استفاده از لوله‌های گالوانیزه در سیستم های هیدرولیک به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود، بنابراین هرگز از آن‌ها استفاده نکنید.

به دنبال کامل‌ترین خدمات هستید؟

ما با به‌روزترین تجهیزات و محصولات در کنار شما هستیم. برای دریافت مشاوره در انتخاب و خرید تجهیزات می‌توانید، همین حالا با ما تماس بگیرید.
۰۲۶۳۲۵۶۳۷۹۶

یادتان باشد هنگام خرید لوله برای تاسیساتتان، حتماً به “اندازه اسمی لوله” توجه کنید. در لوله‌های تا ۱۲ اینچ، قطر داخلی از قطر خارجی کوچک‌تر است. برای مثال یک لوله با قطر داخلی ۵ اینچ، ۵.۵ اینچ قطر خارجی خواهد داشت. در لوله‌های بزرگ‌تر از ۱۲ اینچ، اندازه اسمی لوله به قطر خارجی آن اشاره دارد. برای مثال یک لوله ۱۴ اینچی، ۱۴ اینچ قطر خارجی دارد.

لوله مانیسمان هیدرولیک کربنی

لوله مانیسمان هیدرولیک کربنی در ابعاد استاندارد ۱/۸” تا ۴۸ اینچ موجود است. لوله‌ها در هر اندازه می‌توانند ضخامت دیواره‌هایی متفاوت داشته باشند، زیرا قطر خارجی در هر سری، استاندارد و ثابت است، و با ضخیم‌تر شدن دیواره، اندازه قطر داخلی نیز تغییر می‌کند. هنگام خرید لوله، یادتان باشد که به ضخامت دیواره‌ توجه کنید که مطابق کارایی مورد نظرتان باشد. قطر داخلی نامناسب فشار زیادی بر آن قسمت از لوله‌کشی وارد می‌کند. به خاطر داشته باشید فشار زیاد بدون بازده، لوله را داغ می‌کند.

ضخامت دیواره با شماره رده تعریف می‌شود. ضخامت دیواره به عنوان وزن لوله نیز شناخته می‌شود:

• دیواره سبک: رده ۱۰
• استاندارد: رده ۴۰
• فوق قوی: رده: ۸۰
• فوق فوق قوی: رده ۱۶۰

لوله مانیسمان هیدرولیک رده ۴۰ به دلیل در دسترس بودن و کمترین ضخامت دیواره، رایج‌ترین لوله در تاسیسات هیدرولیک است.