عموماً به دو دلیل است که مابین استفاده از گیج فشار روغنی و گیج فشار خشک ، گیج فشار روغنی ترجیح داده می‌شود: عملکرد و بازگشت سرمایه (ROI). گیج فشار روغنی به گونه‌ای طراحی شده که بتواند در شرایط نامطلوب، عملکردی بهینه داشته باشد. گیج فشار روغنی هم برای استفاده در شرایط سخت طراحی شده و هم در طولانی مدت مقرون به صرفه است. دمای بالا، ارتعاش و لرزش می‌تواند به گیج فشار خشک آسیب وارد کند در صورتیکه گیج فشار روغنی در این شرایط سخت مقاومتی خوب و عملکردی بهینه دارد.

متداول‌ترین عامل که باعث خرابی گیج فشار می‌شود، لرزش است. پیوندهای ظریف، محورها و چرخ‌دنده‌های گیج فشار خشک مستعد این هستند که در اثر لرزش دچار آسیب شوند که این باعث عملکرد متناقض آن‌ها می‌شود. اما در گیج فشار روغنی، روغن داخل گیج ارتعاشات و لرزش‌ها را تعدیل می‌کند و این باعث می‌شود که بتوان عقربه گیج را راحتتر دید و درجه را به آسانی خواند.

تفاوت گیج فشار روغنی و گیج فشار خشک

همچنین نم و رطوبت برای گیج‌های خشک مشکل ایجاد می‌کنند. بروز چگالش خواندن درجه گیج را دشوار می‌کند یا در برخی موارد به دلیل یخ زدن به هیچ عنوان نمی‌توان درجه گیج را مشاهده کرد. اما گیج فشار روغنی به نحوی درزگیری شده که از بروز چگالش درون آن جلوگیری می‌شود و عدم نفوذ رطوبت به داخل گیج باعث می‌شود که بتواند در شرایط یخ‌زدگی محافظت شده و عملکرد خود را داشته باشد.

به دنبال کامل‌ترین خدمات هستید؟

ما با به‌روزترین تجهیزات و محصولات در کنار شما هستیم. برای دریافت مشاوره در انتخاب و خرید تجهیزات می‌توانید، همین حالا با ما تماس بگیرید.
۰۲۶۳۲۵۶۳۷۹۶

انتخاب نوع روغن یا مایع درون گیج بسته به نوع کاربری می‌تواند متفاوت باشد؛ اما معمولاً روغن گلیسیرین برای گیج‌هایی که در دمای محیط استفاده می‌شوند و روغن سیلیکون برای گیج‌هایی که در دماهای بالا استفاده می‌شوند و به خصوص زمانی که یخ زدن یکی از مشکلات محسوب می‌شود، بکار می‌رود. اگر سیستم در معرض اتصالات الکتریکی است استفاده از روغنی که خاصیت عایقی داشته باشد بسیار ایده‌آل خواهد بود.

چرا استفاده از گیج فشار روغنی بهتر است؟

چرا استفاده از گیج فشار روغنی بهتر است؟

گیج فشار روغنی چندین مزیت نسبت به گیج فشار خشک دارد:

• گیج فشار روغنی طول عمر بیشتری دارد که این به دلیل پُر شدنش با روغن ویسکوز می‌باشد. با گذر زمان، خواهید دید که نوع طراحی گیج فشار روغنی باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شده و هزینه‌های ابزاردقیق را نیز کاهش می‌دهد، همچنین مدت زمان خرابی بی برنامه سیستم را به حداقل می‌رساند.

• روغن داخل گیج آن را از نوسانات شدید دما و لرزش‌ها که عامل اصلی خرابی گیج هستند، محافظت می‌کند. تعدیل دما و لرزش‌ها باعث می‌شود که به راحتی بتوان درجه گیج را مشاهده کرد؛ در نتیجه صحت اطلاعات بیشتر و کنترل فرآیند بسیار بهتر خواهد بود.

• در گیج فشار خشک، تجمع میعانات باعث می‌شود که به راحتی نتوان گیج را خواند. این می‌تواند یک نقص حیاتی و هزینه‌بر در محیط‌های با رطوبت بالا باشد. گیجی که نتوان درجه آن را خواند هیچ ارزشی ندارد. اما در گیج فشار روغنی رطوبت نه می‌تواند وارد محفظه گیج و نه داخل قاب لنز شود.

موارد استفاده گیج فشار روغنی معمولاً از این قرار می‌باشد: فرآیندهای شیمیایی بسیار خورنده، فرآیندهای تولیدی یا تصفیه، کاربری‌هایی که محصولات باید منتقل یا ذخیره شوند، کاربری‌هایی که محصولات باید در شرایط دمایی بسیار بالا یا پایین نگهداری شوند.