اتصالات پوش فیت نوعی از اتصالات فشرده هستند که فرآیند نصب آن‌ها ساده بوده و از آب‌بندی خوبی برخوردار می‌باشند. این اتصالات با تنظیمات مختلفی عرضه می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در طیف وسیعی از کاربری‌ها استفاده کرد، همچنین این نوع اتصالات مزایای زیادی دارند. نصب این اتصالات نسبت به اتصالات CPVC، PEX یا مسی بسیار راحت‌تر و سریع‌تر می‌باشد.

از آنجایی که استفاده از اتصالات پوش فیت آسان است به راحتی در فروشگاه‌های ساختمانی در دسترس می‌باشد. نصب این اتصالات نیازمند مهارت خاصی نمی‌باشد، همچنین نیازمند مشعل و حلال‌های خطرناک نمی‌باشد. این اتصالات با برندهای مختلفی نظیر گلپایگان، پلیران و … تولید می‌شوند که از نظر ظاهری کمی با هم تفاوت دارند.

این اتصالات فارغ از برندی که دارند دارای ساختار داخلی مشابهی هستند و زمانیکه به لوله متصل می‌شوند آب‌بندی بسیار خوبی ایجاد می‌کنند.

کاربرد اتصالات پوش فیت

کاربرد اتصالات پوش فیت

این اتصالات در ناحیه بین بدنه خود و لوله دارای آب‌بندی O-ring می‌باشند. جنس این O-ring از EPDM با کیفیت بالا می‌باشد. زمانیکه اورینگ وارد بدنه اتصال می‌شود توسط قطر بیرونی لوله فشرده می‌گردد. لوله توسط یک حلقه گیرنده استنلس استیل ۳۰۴ محکم نگاه داشته می‌شود که این ویژگی از منفجر شدن لوله جلوگیری می‌کند. اتصالات پوش فیت برنجی در سایزهای “۸/۳ الی “۱ موجود بوده و برای اتصال به لوله‌های مسی، CPVC و PEX.

این اتصالات برای استفاده در لوله‌کشی‌های آب آشامیدنی، هیترهای آب و سیستم‌های گرمایشی هیدرونیک ایده‌آل هستند. همچنین می‌توان از آن‌ها در ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی، برای لوله‌کشی‌های جدید یا تعمیر لوله‌های قدیمی استفاده کرد.

این نوع اتصالات برای کاربری‌هایی که مرطوب هستند و زمان لازم برای خشک شدن سیستم وجود ندارد، مناسب می‌باشند. این محصول برای استفاده در مکان‌های پر خطر بسیار عالیست. نصب این محصول نیازی به شعله یا گرما ندارد، اما در کاربری‌هایی که شعله یا گرما وجود دارد، بسیار عملکرد خوبی خواهد داشت. می‌توان آن‌ها را در زیر زمین یا پشت دیوارها نیز به کار برد.

مزایای اتصالات پوش فیت

مزایای اتصالات پوش فیت

کیفیت گرید صنعتی: در این اتصالات کیفیت اجزای داخلی به اندازه بدنه مهم است. اتصالات پوش فیت از متریال‌های با کیفیت بالا مانند حلقه گیرنده استنلس استیل ساخته می‌شوند. بعلاوه اورینگ EPDM طول عمر بالایی داشته و با گریس سیلیکونی روغن‌کاری می‌شود.

نصب آسان: نصب این اتصالات بسیار آسان است. اتصالات پوش فیت به اتصال چرخان نیز مجهز می‌باشند و این یعنی برای هم‌ترازی لوله در فضاهای تنگ و پس از نصب می‌توان آن‌ها را چرخاند. این اتصالات به دلیل طراحی منحصر به فرد و عدم نیاز به لحیم‌کاری، ابزارکاری یا جوشکاری بدون نیاز به هیچ‌گونه ابزار خاصی نصب می‌شوند. استفاده از این محصولات باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما می‌شود. با استفاده از این اتصالات می‌توانید زمان اجرای پروژه خود را بین ۱۲/۱ الی ۲۰/۱ کاهش دهید.

به دنبال کامل‌ترین خدمات هستید؟

ما با به‌روزترین تجهیزات و محصولات در کنار شما هستیم. برای دریافت مشاوره در انتخاب و خرید تجهیزات می‌توانید، همین حالا با ما تماس بگیرید.
۰۲۶۳۲۵۶۳۷۹۶

قابل استفاده مجدد: اتصالات پوش فیت قابل استفاده مجدد هستند و در صورت نیاز می‌توان آن‌ها را به راحتی جدا نمود. تمامی چیزی که نیاز دارید یک ابزار جدا کننده ویژه است که برای باز کردن حلقه گیرنده استنلس استیل و آزاد کردن لوله استفاده می‌شود. می‌توان از این اتصالات برای آزمایش و تست استفاده کرد اما هر اتصالی که به طور مکرر برای تست استفاده شود نباید به عنوان اتصال دائمی در یک پروژه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

سرعت بالای جریان: با استفاده از این اتصالات می‌توانید از مزیت سرعت بالای جریان بهره‌مند شوید. زمانیکه از اتصالات پوش فیت همراه با لوله‌های مسی استفاده می‌کنید می‌توانید سفت کننده پلاستیکی که برای لوله‌کشی‌های PEX و CPVC استفاده می‌شود را حذف نمایید. عدم وجود سفت کننده در اتصالات باعث می‌شود که جریان به طور کامل برقرار شود. این اتصالات کیفیت بالایی داشته، به راحتی نصب شده و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می‌شوند.

نکاتی برای استفاده از اتصالات پوش فیت

انواع اتصالات پوش فیت

انواع اتصالات پوش فیت عبارتند از سه راهی، زانویی، کپ، کوپلینگ و … . زانویی‌ها و آداپتورها با اتصال FPT و MPT موجود می‌باشند. دو نوع کوپلینگ تعمیراتی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای ترکیدگی لوله استفاده نمود.

نکاتی برای استفاده از اتصالات پوش فیت

• هنگام استفاده از اتصالات پوش فیت مطمئن شوید که انتهای لوله فاقد هرگونه سوراخ یا برآمدگی باشد زیرا این موضوع می‌تواند به اورینگ آسیب وارد کرده و آب‌بندی (سیلینگ) را به خطر بیاندازد.

• زمانیکه قصد خرید اتصالات پوش فیت را دارید از استاندارد بودن آن‌ها و داشتن تاییدیه‌های لازم اطمینان حاصل نمایید.

• برای اطمینان از آب‌بندی و ایمنی اتصالات حتماً توصیه‌‌ها و دستورالعمل‌های سازنده را دنبال کنید.

• ابزارهایی برای جداسازی برخی از انواع اتصالات پوش فیت وجود دارد. ایده خوبی است که حتماً این ابزارها را در جعبه ابزار خود داشته باشید، حتی اگر قصد دارید از این اتصالات به صورت دائمی استفاده نمایید.

اتصالات پوش فیت چیست؟

اتصالات پوش فیت نوعی از اتصالات فشرده هستند که فرآیند نصب آن‌ها ساده بوده و از آب‌بندی خوبی برخوردار می‌باشند. این اتصالات با تنظیمات مختلفی عرضه می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در طیف وسیعی از کاربری‌ها استفاده کرد.

مزیت اتصالات پوش فیت نسبت به اتصالات PEX و CPVC چیست؟

نصب این اتصالات نسبت به اتصالات PEX و CPVC یا مسی بسیار راحت‌تر و سریع‌تر می‌باشد.

کاربرد اتصالات پوش فیت چیست؟

این اتصالات برای استفاده در لوله‌کشی‌های آب آشامیدنی، هیترهای آب و سیستم‌های گرمایشی هیدرونیک ایده‌آل هستند. همچنین می‌توان از آن‌ها در ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی، برای لوله‌کشی‌های جدید یا تعمیر لوله‌های قدیمی استفاده کرد.

مزایای اتصالات پوش فیت چیست؟

کیفیت گرید صنعتی – نصب آسان – قابل استفاده مجدد – سرعت بالای جریان