برای استفاده از لوله سیاه درزدار سپاهان ابتدا باید ببینید که آیا پروژه‌تان نیازمند چنین متریالی هست یا خیر؟ دهه‌هاست که لوله مانیسمان استنلس استیل در پروژه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. گرچه که پیشرفت صنایع جوشکاری و پالایش فلزات باعث استفاده بیشتر از لوله‌های درزدار شده است.

مزایای استفاده از لوله مانیسمان استنلس استیل

مزایای استفاده از لوله مانیسمان استنلس استیل

لوله‌های بدون درز (مانیسمان) هیچگونه جوش طولی (در سر تا سر لوله) ندارند. مکانیزم تولید لوله مانیسمان با سوراخ‌کاری یک بیلت انجام می‌شود. امروزه سوراخ‌کاری چرخشی و نورد کردن متداول‌ترین راه‌های تولید لوله مانیسمان می‌باشند. در این فرآیندها یک میله گرد فلزی را حرارت داده، سوراخ‌کاری کرده و عملیات‌های لازم و پرداخت را بر روی آن انجام می‌دهند. این میله گرد بر محور نقطه‌ای دستگاه سوارخ‌کاری می‌چرخد و نهایتاً به یک لوله تو خالی تبدیل می‌گردد. قسمت داخلی لوله در هنگام نورد شدن لوله توسط مندرل یا پلاگ پشتیبانی می‌شود. سایز کردن لوله با نورد کردن قطر بیرونی لوله انجام می‌پذیرد. میزان تحمل فشاری کاری لوله مانیسمان بر اساس استاندارد ASME (انجمن مهندسان مکانیک آمریکا) ۲۰% بیشتر از لوله درزدار با متریال و سایز یکسان است که دلیل آن عدم وجود درز در سر تا سر لوله می‌باشد.ممکن است مصرف کنندگان به دلیل وجود درز در لوله‌های درزدار  و کشیده شده نگران باشند.

یکی دیگر از مزایای لوله مانیسمان این است که مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و فرسایش دارد و دلیل این امر آنست که پتانسیل بسیار کمی برای استفاده از ناخالصی‌‍ها در تولید این لوله وجود دارد. با استفاده از لوله مانیسمان دیگر نگران معایب احتمالی و اختلاف نرمی که در لوله‌های درزدار وجود دارد نخواهید بود. لوله مانیسمان بر خلاف لوله درزدار سپاهان نیازمند انجام تست یکپارچگی جوش نیست. بنابراین لوله مانیسمان اغلب برای کاربری‌های مهم و حساس مناسب‌تر است.

مزایای لوله درزدار سپاهان

مزایای لوله درزدار سپاهان

فرآیند تولید لوله درزدار با نورد کردن یک ورق فولادی جهت دستیابی به ضخامت مورد نظر آغاز می‌شود. نهایتاً از یک ورق صاف یک لوله توخالی ساخته می‌شود. مرحله دوم شامل برش ورق فولادی با عرضی است که مطابق سایز لوله مورد نظر ما باشد. لوله درزدار سپاهان با حرکت دادن ورق فولادی از میان مجموعه‌ای از غلطک‌ها و سپس جوش دادن آن در محیطی که از لحاظ شیمیایی کاملاً خنثی است، ساخته می‌شود. فرآیند نورد کردن لوله جهت کوبیدن درز جوشی لوله انجام می‌شود و در آخر جهت پرداخت لوله عملیات حرارتی انجام می‌گردد. پس از آن می‌توان در صورت نیاز و برای نرم‌تر کردن جوش و غیر قابل دیده شدن آن، لوله درزدار سپاهان را بر روی مندرل‌ها کشید. از آنجایی که فرآیند تولید لوله درزدار سپاهان نیاز به کشش و پختن کمتر دارد، هزینه تولید آن و در نتیجه قیمت تمام شده آن کمتر از لوله مانیسمان است. همچنین فرآیند تولید لوله درزدار سریعتر می‌‍باشد.

به دنبال کامل‌ترین خدمات هستید؟

ما با به‌روزترین تجهیزات و محصولات در کنار شما هستیم. برای دریافت مشاوره در انتخاب و خرید تجهیزات می‌توانید، همین حالا با ما تماس بگیرید.
۰۲۶۳۲۵۶۳۷۹۶

لوله درزدار و مانیسمان هر دو باید تحت استانداردهای فشار باشند

استاندارد ASTM A269، استاندارد بین المللی برای لوله‌های درزدار و مانیسمان آستنیتی استنلس استیل است. لوله‌ها با گِریدهای مختلف باید با ترکیبات شیمیایی و جزئیات سختی تعریف شده توسط این استاندارد سازگاری داشته باشند.

استاندارد ASTM A269 شامل یک تست الکتریکی غیر مخرب یا تست هیدرو استاتیک برای تست فشار همه لوله‌های درزدار و بدون درز نیز می‌باشد. این استاندارد همچنین شامل محدودیت‌های تنش کششی برای لوله‌ها با قطرهای خارجی متفاوت و ضخامت دیواره‌های متفاوت می‌باشد. استانداردهای ASTM دیگری نیز برای لوله‌های درزدار و بدون درز (مانیسمان) وجود دارد.

لوله درزدار یا مانیسمان، مسئله این است!

لوله درزدار یا مانیسمان، مسئله این است!

زمانی که می‌خواهید لوله درزدار سپاهان یا لوله مانیسمان را انتخاب کنید ابتدا باید نیازها و ویژگی‌های پروژه خود را در نظر بگیرید. اگر ویژگی‌های پروژه شما به شکلی است که نیازمند لوله‌های خاصی نیست باید شرایطی را مدنظر قرار دهید که لوله نهایتاً مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این نکته را به خاطر داشته باشید که می‌‍توان لوله مانیسمان (بدون درز) را جایگزین لوله درزدار کرد اما نمی‌توان به جای لوله مانیسمان از لوله درزدار استفاده نمود و این به دلیل درز جوشی موجود در این لوله‌ها است. جدول زیر در تصمیم‌گیری به شما کمک خواهد کرد:

مقایسه لوله درزدار و مانیسمان

لوله مانیسمان لوله درزدار
مدت زمان فرآیند تولید X X
تحمل X
متحدالمرکز بودن X
قیمت X
در دسترس بودن X X
فشار بالا X
پرداخت سطح X
سنگینی دیواره X
قابلیت تعویض X

شرکت پترو ایلیا انرژی مفتخر است که مشاوره فنی و مهندسی پروژه‌های شما را به صورت رایگان انجام داده و می‌تواند در زمینه خرید نیازهای پروژه بهترین پیشنهادها را ارائه دهد. با مشاوره ما دیگر نیازی نیست که نگران انتخاب جنس و متریال درست باشید. ما مشخصات و جزئیات پروژه شما را به دقت بررسی کرده و بهترین و مناسب‌ترین محصولات را در اختیار شما قرار می‌دهیم. پترو ایلیا انرژی با در اختیار داشتن انبارهای وسیع و تامین کالاها و تجهیزات با استانداردهای جهانی، قادر است تا در کمترین زمان ممکن اقلام مورد نیاز شما را برای پروژه ارسال نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما تماس بگیرید.