لوله مانیسمان هیدرولیک نقش بسیار مهمی را در تاسیسات هیدرولیک ایفا می‌کند. لوله‌های هیدرولیک در ابعاد متنوعی از فولاد ضدزنگ و فولاد ضدزنگ دوپلکس تولید می‌شوند. از فولاد ضدزنگ کربنی هم برای تولید لوله مانیسمان هیدرولیک استفاده می‌شود. شرکت پترو ایلیا انرژی در این مقاله به بررسی لوله مانیسمان هیدرولیک می‌پردازد.

استاندارد لوله مانیسمان هیدرولیک

استاندارد لوله مانیسمان هیدرولیک

لوله‌های مانیسمان هیدرولیک اکثراً با استاندارد‌های زیر تولید می‌شوند:

• EN 10216-5 TC1/TC2
• ASTM A 269
• PED 97/23/EC, AD 2000
• NACE MR0175

به دنبال کامل‌ترین خدمات هستید؟

ما با به‌روزترین تجهیزات و محصولات در کنار شما هستیم. برای دریافت مشاوره در انتخاب و خرید تجهیزات می‌توانید، همین حالا با ما تماس بگیرید.
۰۲۶۳۲۵۶۳۷۹۶

این لوله ها همچنین بر اساس استانداردهای شخصی مشتری هم ساخته می‌شوند.

ابعاد لوله مانیسمان هیدرولیک

ابعاد لوله مانیسمان هیدرولیک

پرفروش‌ترین ‌ابعاد لوله‌های فولادی ضدزنگ و لوله‌های فولادی دوپلکس، با قطر بیرونی ۶ میلی‌متر تا ۶۰.۳ میلی‌متر، و با ضخامت دلخواه مشتری موجود است. لوله مانیسمان هیدرولیک اغلب با طول ۶ متر ساخته می‌شود. البته باز هم مشتری در انتخاب و سفارش لوله مانیسمان با طول مورد نظرش آزاد است.

جنس و ابعاد فولاد

پرکاربرد‌ترین فولاد برای تولید لوله مانیسمان هیدرولیک، فولاد TP316/316L و ۳۱۶Ti است. و فولادهایی همچون ۳۰۴/۳۰۴L، ۳۲۱/۳۲۱H و ۳۴۷/۳۴۷H  نیز از جمله فولادهای پرطرفدار هستند. برای لوله مانیسمان هیدرولیک از فولاد دوپلکس و سوپر دوپلکس هم استفاده می‌شود.

شرایط ارسال (وضعیت سطح لوله)

لوله مانیسمان هیدرولیک معمولاً قبل از ارسال گرمادیده شده و اضافات سطحش از بین می‌رود. این محصول بنابر درخواست مشتری، به شکل براق و پولیش خورده هم ارسال می‌گردد.

مزایای استفاده از لوله مانیسمان هیدرولیک

مزایای استفاده از لوله مانیسمان هیدرولیک

لوله مانیسمان هیدرولیک از بدنه‌ای نرم و استحکام بالا برخوردار است. این لوله با سطح داخلی تمیز و مقاومتش در برابر فشار، خطر نشتی در نواحی اتصال را کاهش داده، از خوردگی جلوگیری کرده و کیفیت و دوام بالایی را برای تاسیسات شما فراهم می‌کند.

کاربرد

لوله مانیسمان هیدرولیک ساخته شده از فولاد ضدزنگ و فولاد دوپلکس، عموماً در دستگاههای هیدرولیک صنایع مختلف مورد استفاده می‌گیرد.