عایق الاستومری با گذشت زمان تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی، اشعه UV، سوء استفاده مکانیکی، مواد شیمیایی خشن و … قرار گرفته و یا به دلیل نصب ضعیف و نادرست خاصیت عایقی خود را از دست می‌دهد. در صورتی که عایق خاصیت خود را از دست بدهد، انرژی هدر رفته بنابراین تجهیزات شما باید بیشتر کار کنند و همچنین ممکن است که در زیر عایق خوردگی رخ بدهد. به همین دلیل می‌توان با روکش کردن عایق‌ الاستومری طول عمر و دوام آن‌ها را بیشتر کرد. ( مشاهده لیست قیمت عایق الاستومری )

روکش کردن عایق الاستومری

چه زمانی استفاده از روکش یا کاور برای عایق الاستومری ضروری است؟

اگر تجهیزات شما در فضای باز قرار دارند باید عایق الاستومری را روکش کرد تا تغییرات آب و هوایی و اشعه UV بر روی آن تاثیر نگذارد. محافظت از عایق در برابر اشعه UV ضروری است چرا که به مرور زمان باعث از بین رفتن ساختار عایق الاستومری شده و پس از قرار گرفتن در برابر اشعه UV نیاز به نگهداری مداوم خواهد داشت.

به دنبال کامل‌ترین خدمات هستید؟

ما با به‌روزترین تجهیزات و محصولات در کنار شما هستیم. برای دریافت مشاوره در انتخاب و خرید تجهیزات می‌توانید، همین حالا با ما تماس بگیرید.
۰۲۶۳۲۵۶۳۷۹۶

روکش عایق الاستومری در واقع بر روی سطح بیرونی عایق نصب می‌شود. در برخی موارد خاص می‌توان از جَکِت یا روکش فلزی یا PVC برای عایق الاستومری استفاده کرد که محافظ‌های بسیار خوبی در برابر تغییرات جَوی، اشعه UV، سوء استفاده مکانیکی و مواد شیمیایی می‌باشند. یکی دیگر از روش‌های روکش کردن عایق رنگ کردن یا بتونه کردن آن می‌باشد. همچنین روکش آلومینیوم یکی از متداول‌ترین روش‌های روکش کردن عایق الاستومری می‌باشد که با ضخامت‌های ۱۳۰ میکرون، ۱۷۰ میکرون، ۲۳۰ میکرون و ۴۰۰ میکرون به صورت عایق الاستومری با روکش آلومینیوم ساده و عایق الاستومری با روکش آلومینیوم مسلح قابل اجرا هستند.

عایق‌هایی که در محیط‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند به محافظت نیاز نداشته و یا در مواردی خاص به کمی محافظت نیاز خواهند داشت. دلیل عمده استفاده از روکش یا جکت برای عایق‌های داخلی سوء استفاده مکانیکی نظیر سوراخ شدن، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و یا حتی زیبایی می‌باشد.

چه زمانی استفاده از روکش یا کاور برای عایق الاستومری ضروری است؟

روکش آکریلیک عایق الاستومری

این روکش به صورت گالنی تولید شده و می‌توان آن را بر روی تمامی عایق‌های الاستومری اعمال کرد. برای عملکرد بهینه این روکش باید دو لایه از آن را بر روی عایق اعمال کرد. استفاده از این روکش هم برای کاربری‌های داخلی و هم خارجی مناسب می‌باشد.

روکش آکریلیک عایق الاستومری

روکش آلومینیوم عایق الاستومری

این روکش برای کاربری‌های خارجی مانند داکت‌ها یا مخازن روی پشت بام مناسب است. روکش آلومینیوم با ضخامت‌های مختلف و به صورت مسلح یا ساده تولید می‌شوند و باعث افزایش طول عمر عایق و دوام بیشتر آن هم در محیط بیرون و هم در محیط‌های صنعتی می‌گردند. روکش آلومینیوم در برابر سوراخ شدن مقاوم بوده و نیاز به نگهداری ندارد.

روکش آلومینیوم عایق الاستومری

جَکِت

در صورتی که بخواهید سیستم‌های تهویه مطبوع (HVAC) یا سیستم‌های برودتی را عایق کنید می‌توانید از جَکِت‌های فلزی که در برابر اشعه UV نیز مقاوم هستند استفاده نمایید. این جکت‌ها می‌توانند جایگزین خوبی برای عایق الاستومری باشند. این عایق برای کاربری‌های خارجی مانند خطوط AC نیز بسیار مناسب هستند.

جَکِت