عایق الاستومری سلول بسته، بهترین انتخاب برای سیستم‌های برودتی ، انتخاب عایق مناسب برای سیستم‌های برودتی یکی از ضروریات کارآمدی و طول عمر این سیستم‌ها است. کنترل چگالش و کنترل فرآیند دو دلیل عمده برای عایق‌کاری سیستم‌های دمای پایین مانند سیستم‌های برودتی یا انتقال زنجیره سرد هستند. محدوده دمایی این سیستم‌ها بین ۱۰۰- درجه فارنهایت الی ۳۱ درجه فارنهایت می‌باشد. این نوع سیستم‌ها معمولاً در هایپرمارکت‌ها، فرآوری مواد غذایی و محیط‌های حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرند. ( مشاهده لیست قیمت عایق الاستومری )

به دنبال کامل‌ترین خدمات هستید؟

ما با به‌روزترین تجهیزات و محصولات در کنار شما هستیم. برای دریافت مشاوره در انتخاب و خرید تجهیزات می‌توانید، همین حالا با ما تماس بگیرید.
۰۲۶۳۲۵۶۳۷۹۶

در سیستم‌هایی که با چنین دماهایی کار می‌کنند، رطوبت موجود در هوا درون یا بر روی سطح سرد عایق یا لوله دچار چگالش شده و یا یخ می‌زند. مگر اینکه عایق‌ها دارای ضخامت کافی بوده و دارای حایل بخار باشد، در غیر این صورت عایق خیس شده و باعث زنگ زدگی می‌گردد و در نهایت بی تاثیر خواهد شد.

دلایل عایق‌کاری سیستم‌های برودتی

دلایل عایق‌کاری سیستم‌های برودتی

یکی از دلایلی که سیستم‌های برودتی نیاز مبرم به عایق‌کاری دارند کنترل رطوبت می‌باشد. اگر رطوبت به عایقی که لوله‌های سیستم را پوشانده نفوذ کند، کارایی حرارتی آن از بین می‌رود. اکثر سیستم‌های برودتی به عایق‌هایی نیاز دارند که دارای حایل بخار باشند تا از نفوذ رطوبت به روکش‌ها، اتصالات و درزها جلوگیری شود. همچنین عایق مورد نظر باید ضخامت کافی داشته باشد تا بتواند دمای سطح را بالاتر از حداکثر دمای نقطه شبنم محیط نگاه دارد؛ این کار باعث می‌شود تا سطح دچار چگالش نگردد. آیا میدانستید که هر ۱% نفوذ رطوبت به عایق باعث می‌شود تا ۷.۵% کارایی حرارتی خود را از دست بدهد؟ حتی ۱% افزایش رطوبت برابر است با ۷.۵% افزایش رسانایی حرارتی (K حرارتی).

دلایل عایق‌کاری سیستم‌های برودتی

زمانی که عایق خاصیت خود را از دست بدهد، اتلاف انرژی رخ داده و سیستم برای اینکه بتواند سطح سرمایش مورد نظر را حفظ نماید باید سخت‌تر کار کند. وضعیتی که باعث اتلاف انرژی در یک سیستم تبریدی شود، هزینه‌ها را بالا برده و در نتیجه وجود رطوبت باعث بروز کپک در سیستم می‌گردد.

مزایای کنترل چگالش در سیستم‌های برودتی

مزایای کنترل چگالش در سیستم‌های برودتی

• جلوگیری از کاهش طول عمر و عملکرد سیستم
• جلوگیری از رشد کپک
• کاهش احتمال زنگ زدن لوله‌ها، شیرآلات و اتصالات

استفاده از عایق الاستومری سلول بسته پافلکس یکی از بهترین راه‌ها برای کنترل چگالش در سیستم‌های برودتی، دِرن‌ها و داکت‌ها است. این عایق‌ها با دارا بودن قابلیت عدم نفوذ بخار ۰.۰۵۰ تقریباً ضد آب محسوب شده و نیازی به استفاده از حایل بخار اضافی ندارند. عایق الاستومری سلول بسته پافلکس نه تنها در نرخ نفوذپذیری پایینی دارد بلکه در برابر سوراخ شدن و پارگی بسیار کمتر آسیب‌پذیر است. در صورتیکه این آسیب‌ها در فوم‌های سلول و عایق‌های فیبری باعث می‌شوند تا عایق خاصیت خود را از دست بدهد. سطح صاف و انعطاف‌‍پذیر این عایق تجهیزات مورد نظر را به خوبی پوشش داده و به هیچ وجه اجازه بروز چگالش را نمی‌دهد.