عایق فرم بتنی یا بتن مسلح با عایق ماندگار (ICF) سازه‌ای دائمی بوده و از نوع عایق‌های ساندویچی می‌باشد که در آن بتن در میان دو لایه عایق ریخته می‌شود. امروزه این عایق یکی از قویترین و کارآمدترین سیستم‌هایی است که در دیوارهای ساختمان‌های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. با اتصال چندین عدد از این بلوک‌ها می‌توان یک دیوار دائمی ساخت.

با این مقاله از سلسله مقالات عایق پترو ایلیا همراه ما باشید. ( مشاهده لیست قیمت عایق الاستومری )

به دنبال کامل‌ترین خدمات هستید؟

ما با به‌روزترین تجهیزات و محصولات در کنار شما هستیم. برای دریافت مشاوره در انتخاب و خرید تجهیزات می‌توانید، همین حالا با ما تماس بگیرید.
۰۲۶۳۲۵۶۳۷۹۶

بسیاری از پیمانکاران به دلیل بهینه شدن مصرف انرژی در ساختمان از این نوع عایق استفاده می‌کنند. عایق فرم بتنی نه تنها در ساختمان‌های مسکونی استفاده می‌شود بلکه حدود یک سوم این عایق‌ها در ساختمان‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بتن مسلح با عایق ماندگار (ICF)

عایق فرم بتنی نه تنها جایگزین بنایی، چوب و بتن می‌باشد و عایقی دائم برای حرارت و صدا به شمار می‌رود بلکه پشتیبانی برای قسمت‌های داخلی خانه، گچبری‌ها و آجرهای قسمت بیرونی دیوار خانه می‌باشد.

با استفاده از عایق فرم بتنی می‌توان حداقل به R-value معادل R-17 در دو طرف دیوارها دست پیدا کرد. این بلوک‌های عایق شامل ردیف میخ‌هایی به صورت دنباله‌ای می‌باشند که انتهای داخلی و خارجی عایق را به یکدیگر متصل می‌کند و همین ویژگی این امکان را به وجود می‌آورد که بتوان بدون نیاز به بریدن هسته بتن عملیات‌هایی مانند سیمکشی یا لوله‌کشی را انجام داد.

قیمت عایق فرم بتنی

قیمت عایق فرم بتنی

اگر قصد دارید تا در پروژه ساخت و ساز خود به جای روش‌های مرسوم از عایق فرم بتنی (ICF) استفاده نمایید باید توجه داشته باشید که هزینه‌های خود را حدود ۵ درصد اضافه کنید. البته که هزینه‌های اولیه شما کمی بیشتر می‌شود اما در طولانی مدت و با توجه به صرفه‌جویی که در مصرف انرژی خانه و هزینه‌های آن می‌شود، استفاده از این عایق‌ها توجیه اقتصادی هم خواهد داشت. مطالعات نشان می‌دهد که عایق فرم بتنی در هر فوت مربع ۳ الی ۵ دلار بیشتر هزینه دارد.

مزایای عایق فرم بتنی

مزایای عایق فرم بتنی

این عایق مزایای مختلفی دارد که عبارتند از:

• عایق فرم بتنی می‌تواند برای ساختمان‌ها یا دیوارهایی بلندتر از ۴۰ پا استفاده شود.
• در طراحی یک دیوار ساخته شده از عایق فرم بتنی باید درست مانند دیوارهای بتنی معمولی از استاندارد AC1 318 پیروی کرد.
• برای خنک کردن یا گرم کردن فضای داخلی ساختمان به انرژی کمتری نیاز خواهید داشت.
• عایق فرم بتنی می‌تواند R value بین R-17 تا R-26 را مهیا کند، در صورتی که با استفاده از سازه‌های مرسوم و قدیمی فقط می‌توان به مقدار عایق R-9 دست یافت.

• این عایق نسبت به قاب‌های چوبی نفوذ هوا را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.
• عایق فرم بتنی در برابر کپک و زنگار مقاوم است.
• اکثر شرکت‌های تولید کنند عایق فرم بتنی آن را در عرض‌های حفره‌ای “۴، “۶، “۸ و “۱۰ و با اَشکال مختلف تولید می‌کنند.
• در هنگام بازسازی ساختمان می‌توان به راحتی عملیات‌های لازم را بر روی دیوارها انجام داده و سپس مناطق تخریب شده را دوباره به حالت اولیه خود باز گرداند.
• مقاومت بتن مسلح با عایق ماندگار (ICF) دو برابر فریم‌های چوبی است و طبقه‌بندی انتقال صدای آن ۵۰ می‌باشد.

• این عایق سازه‌ای نیاز به مانع بخار ندارد بلکه خود عایق به عنوان مانعی برای رطوبت عمل می‌کند.
• ساختمان‌هایی که با بتن مسلح با عایق ماندگار (ICF) ساخته می‌شوند نسبت به سازه‌های مرسوم (ساخته شده از قاب چوبی) ۸.۵ برابر قدرتمندتر هستند.
• عایق فرم بتنی نیازی به ضد آب کردن ندارد. این محصول شامل روکش اسپری لاتکس ضد آب، پوسته چسبنده و یک لایه تخته‌ای حفرده‌دار می‌باشد.
• با استفاده از چاقوی داغ برقی یا روتر می‌توان مستقیماً کانال‌ها یا شیارهایی را برای قرار دادن ابزارهای جدید در دیوار ایجاد نمود.