با استفاده از عایق می‌توان خانه را در برابر شرایط محیطی محافظت کرده و دمای داخل خانه را معتدل نگاه داشت، که در نتیجه رفاه و راحتی خانه مهیا شده و هزینه‌های مصرف انرژی کاهش می‌یابند. برای اینکه عایق کارآمد باشد بسیار مهم است که بدانید باید آن را در کجا نصب کنید. (مشاهده لیست قیمت عایق الاستومری)

به دنبال کامل‌ترین خدمات هستید؟

ما با به‌روزترین تجهیزات و محصولات در کنار شما هستیم. برای دریافت مشاوره در انتخاب و خرید تجهیزات می‌توانید، همین حالا با ما تماس بگیرید.
۰۲۶۳۲۵۶۳۷۹۶

ساختمانی خوب عایق‌کاری شده که از سقف تا فونداسیون با عایق پوشانده شده باشد، اما در برخی شرایط انجام این کار غیرممکن می‌باشد. نوع عایقی که انتخاب می‌کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد، برای مثال محل نصب عایق.

عایق اتاق زیر شیروانی

عایق اتاق زیر شیروانی

اگر قصد دارید که اتاق زیر شیروانی را عایق‌کاری کنید باید از عایق‌های پاششی یا عایق پتو نسوز استفاده نمایید. قیمت عایق پاششی از قیمت عایق پتو نسوز ارزان‌تر بوده و در صورت نصب صحیح پوشش بهتری را ارائه می‌دهد. به خاطر داشته باشید که پیش از فرآیند عایق‌کاری باید هرگونه نشتی هوا را رفع کرده و تعمیرات لازم را به طور کامل انجام دهید. هنگام بازسازی حتما فواصل الوارها یا تیرچه‌ها را به خوبی بپوشانید و قطعات جدید را بر روی تیرچه‌های سقف بنا کنید تا جا برای عایق‌کاری بماند.

عایق داکت های هوا

عایق داکت های هوا

برای اینکه از اتلاف انرژی جلوگیری شود حتماً باید داکت‌ها را هم عایق‌بندی کرد. همیشه سعی کنید که داکت‌ها را در محیط‌های بهینه و سرپوشیده‌ای که به خوبی عایق‌کاری شده‌اند قرار دهید.

عایق سقف

عایق سقف

اگر سقف به صورت شیروانی باشد بنابراین باید حتماً فضایی جهت عایق‌کاری و تهویه در نظر گرفته شود. پیشنهاد می‌شود که برای سقف‌های شیروانی از عایق پتو نسوزی که دارای روکش فویل می‌باشد استفاده نمایید زیرا نرخ نفوذپذیری آن مناسب برای چنین سقف‌هایی است.

کانال تهویه هوا باید مابین عایق و تیرچه‌های سقف تعبیه شود. مناسب‌ترین عایق برای سقف عایق پتو نسوز R-30 می‌باشد که از لحاظ ضخامت با عایق‌های R-25 یکی بوده اما سایز آن‌ها ۱۰*۲ می‌باشد. در صورتیکه مشخصات موجود باشد می‌توانید جهت افزایش R-value و حذف پُل حرارتی از فوم سخت استفاده نمایید. گرچه که در صورت استفاده از این نوع عایق در داخل ساختمان باید آن را با متریال‌های ضد اشتعال پوشاند.

R-value در واقع نشان دهنده مقاومت حرارتی عایق است که این مقدار برای عایق‌های مختلف متفاوت می‌باشد. هرچه مقدار R-value یک متریال بیشتر باشد به معنای آنست که عایق بهتری در برابر گرما و سرما خواهد بود. مقدار R-value عایق به نوع متریال عایق، ضخامت آن و تراکم آن بستگی دارد.

عایق دیوار

عایق دیوار

هنگام بازسازی خانه یکی از بهترین راه‌های عایق خانه استفاده از عایق اسپری فوم (عایق پاششی) است. زمانی که این عایق با تکنیک بسته‌بندی متراکم انجام شود به خوبی می‌تواند جلوی نفوذ هوا را بگیرد. انجام این عایق‌کاری آسان بوده و به حداقل آماده‌سازی نیاز دارد. اگر در حال بازسازی خانه خود هستید و دیوارهای خانه حفره دارند می‌توانید از مزایای عایق اسپری فوم و یا عایق اسپری سلولزی بهره‌مند شوید.

اگر در حال ساخت و ساز یک خانه جدید هستید، برای عایق‌کاری گزینه‌های زیادی را پیش رو دارید از جمله پنل عایق سازه ای و عایق بتنی. همه این متریال‌ها خاصیت عایقی دارند زیرا هدف تمامی آن‌ها افزایش R-value در ساختمان می‌باشد.

اگر در حال ساخت خانه‌ای با قالب سنتی هستید، همچنان می‌توانید از تکنیک‌های پیشرفته قاب‌بندی دیوار بهره‌مند شوید. این تکنیک‌ها از طریق کاهش پُل حرارتی و به حداکثر رساندن نواحی عایق شده در دیوار، R-value تمامی دیوار را افزایش می‌دهند.

عایق فونداسیون خانه

عایق فونداسیون خانه

اگر فونداسیون خانه شما به خوبی عایق شده باشد نفوذ حشرات، رطوبت و مشکلات نفوذ رادون به حداقل می‌رسد. می‌توان فونداسیون ساختمان را مانند دیوارها با عایق بتنی پوشش داد. طبیعتاً هنگامیکه در حال ساخت خانه‌ای جدید هستید ممکن است بخواهید پیش از پُر کردن فضای فونداسیون آن را عایق‌کاری کنید.

عایق زیر زمین

عایق زیر زمین

نوع عایق به این بستگی دارد که آیا قبلاً زیرزمین را عایق‌کاری کرده‌اید یا خیر. عایق‌کاری در ساختمان‌های تازه ساز  باعث می‌شود که پُل حرارتی کاهش پیدا کرده، اتلاف گرما کمتر شده، زیر زمین در برابر رطوبت محافظت شده و مشکلات چگالش مربوط به نقاطی که خوب عایق نشده‌اند برطرف گردد.

اگر قصد دارید که عایق را به صورت داخلی کار کنید می‌توانید از انواع عایق‌ها استفاده کرده و در هزینه‌ها صرفه‌جویی نمایید. حتماً در مورد عایق‌هایی که برای زیرزمین مناسب هستند با پترو ایلیا مشاوره نمایید.

عایق‌های داخل ساختمان باید دارای روکش‌های ضد حریق باشند. می‌توان از عایق‌های ذیل برای زیرزمین استفاده کرد:

• عایق پتویی (تخته‌ای و رولی)
• عایق بلوک بتنی (برای ساختمان‌‍های در حال ساخت)
• عایق فوم تخته ای
• عایق پاششی
• عایق اسپری فوم (گزینه‌ای مناسب برای زیرزمین‌ها)

عایق دال ساختمان

عایق دال ساختمان

دال‌های بتنی ساختمان را می‌توان با حفر کردن اطرافشان و نصب عایق‌های فوم تخته‌ای، عایق کرد. اگر ساختمان در حال ساخت باشد به راحتی می‌توان عایق فوم را در قسمت بیرونی دال، کف آن و یا زیر آن تعبیه نمود. فونداسیون دالی که دارای عایق داخلی باشد بیشتر در برابر موریانه مقاوم است، اما برخی سازندگان ساختمان گزارش کرده‌اند که موریانه‌ها به عایق‌های فوم موجود در دال هجوم آورده‌اند.