چه در محیط کار باشیم، چه در خانه و چه در حال سپری کردن اوقات فراغت باشیم، بیشتر وقت خود را داخل ساختمان‌ها می‌گذرانیم، بنابراین داشتن احساس آرامش و راحتی در ساختمان بسیار مهم است. یک محیط آرام و سالم محیطی است که ترکیب دمای آن، رطوبت آن و نور آن مناسب بوده، دسترسی به منابع در آن آسان بوده و از عایق صوتی خوبی برخوردار باشد. تمامی این عوامل در هنگام طراحی ساختمان مد نظر قرار داده می‌شوند و در واقع بر روی هزینه‌ها نهایی پروژه تاثیر مستقیم دارند. ( مشاهده لیست قیمت عایق الاستومری )

به دنبال کامل‌ترین خدمات هستید؟

ما با به‌روزترین تجهیزات و محصولات در کنار شما هستیم. برای دریافت مشاوره در انتخاب و خرید تجهیزات می‌توانید، همین حالا با ما تماس بگیرید.
۰۲۶۳۲۵۶۳۷۹۶

عایق صوتی کافلکس با عملکرد بسیار خوبی که دارد می‌تواند نیازهای آکوستیک کردن ساختمان‌های امروزی را به خوبی و با کیفیت بسیار بالا رفع نماید. عایق صوتی کافلکس دوام بسیار بالا و طراحی بهینه‌ای داشته و کاملاً مطابق با استانداردها و قوانین ساخته می‌شود.

نحوه انتشار صوت در ساختمان‌ها

نحوه انتشار صوت در ساختمان‌ها

زمانیکه صوت درون هوا حرکت کرده و با یک پارتیشن یا دیوار برخورد می‌کند، بخشی از انرژی آن بازگردانده شده و بخشی جذب می‌گردد. بخشی از انرژی جذب شده درون پارتیشن پخش می‌شود و بخش دیگر از آن عبور می‌کند و به سمت دیگر پارتیشن (محیط مجاور) می‌رود. زمانیکه به انتقال صدا بین دو اتاق مجاور نگاه می‌کنیم، می‌توانیم مسیرهای مختلفی را مشخص نماییم: مسیر مستقیم از درون پارتیشن و مسیر غیرمستقیم که از درون خود ساختار می‌باشد. علاوه بر این هرگونه صدایی که در اثر ضربه ایجاد شده باشد (مانند جابجایی مبلمان یا راه رفتن افراد) می‌تواند با همین مکانیزم درون ساختمان پخش شود. تنها تفاوت این است که اگر ضربه در اثر یک جسم جامد باشد، ساختمان دچار لرزش خواهد شد.

عایق صوتی کی فلکس و جذب صدا

عایق صوتی کافلکس و جذب صدا

هدف از طراحی عایق صوتی در واقع کاهش انتقال صدا بین دو محیط است، یعنی صدایی که در یک محیط تولید می‌شود به محیط مجاورش انتقال پیدا نکند. از این طریق با عایق یک دیوار جدا کننده بین محیط مورد نظر و وسایل اطراف می‌توان از انتقال صدا جلوگیری کرد. یکی دیگر از اهداف عایق صوتی کاهش میزان بازتاب یا همان رفلکس صدا و طنین آن است. در تمامی موارد باید متریال‌های دیوارها، سقف و کف باید به نحوی انتخاب شوند که بیشترین جذب صدا را داشته باشند.

خدمات مهندسی کی فلکس برای عایق صوتی

خدمات مهندسی کافلکس برای عایق صوتی

عایق‌های صوتی کافلکس انواع مختلفی دارند و هر کدام برای کاربری خاصی طراحی شده‌اند: عایق‌های صوتی، محصولات مختص جذب صدا و محصولات کاهش انتقال لرزش. سال‌ها تجربه در تحقیق و توسعه متریال‌های جدید بدین معناست که شرکت کافلکس بهترین راهکارها را برای کاربری‌های متفاوت در دست دارد.

کافلکس دارای پشتیبانی فنی می‌باشد و می‌تواند محدوده وسیعی از نیازها در زمینه عایق صوتی را با استفاده از محاسبات دقیق، تجهیزات نظارتی و شبیه‌سازی عملی برطرف نماید. سال‌هاست که شرکت کافلکس با هدف بهبود عملکرد عایق‌های صوتی خود همکاری بسیار نزدیکی با برخی از مهم‌ترین موسسات پژوهشی و دانشگاه‌ها دارد. این همکاری‌ها در طول سال‌ها این شرکت را قادر به تولید محصولات جدید و خلاقانه نموده است؛ همچنین توانسته تا محدوده طرح‌های خلاقانه خود را گسترده‌تر کرده و خدمات مشتریان را تا حد زیادی بهبود بخشد.

عایق صوتی کف

عایق صوتی کف

کف شناور (floating floor)  یکی از فنی‌ترین راهکارها برای عایق کردن صوت در صنعت ساختمان می‌‍باشد. برای عایق صوتی کف باید متریالی ارتجاعی را بین منبع نویز (صدا) و ساختار ساختمان قرار داد. استفاده از یک متریال ارتجاعی در زیر کف‌پیچ که سختی داینامیک آن کم است و می‌تواند بار کف‌پیچ را تحمل نماید، می‌تواند انتقال لرزش و صدا را کاهش دهد. زمانی که “کف شناور” را کار می‌کنیم بسیار مهم است که تماسی بین کف‌پیچ و ساختار محیطی ایجاد نشود. به همین دلیل متریال ارتجاعی که در کف نصب می‌شود باید ۵ سانتی‌متر از دیوار را هم بپوشاند. K-FLEX ST مناسب‌ترین محصول برای انجام این کار است.

عایق صوتی دیوار

عایق صوتی دیوار

می‌توان با نصب درست و مناسب عایق صوتی در بین دیوارها و پارتیشن‌ها به نتایج بسیار خوبی در این زمینه دست یافت. نوع عایق صوتی بر اساس میزان جرم در واحد سطح برای هر دیوار مشخص می‌گردد. عایق ویسکوالاستیک K-FONIC ST GK یا K-FONIC GK را می‌توان مستقیماً در دیوارها یا به صورت دیوارهای پیش‌ساخته (پلاستربورد) به کار برد. برای کاهش بیشتر انتقال جانبی صدا به کف (جایی که محل برخورد دیوار و کف می‌باشد)، دیوارها و سقف باید از محصول K-FONIK GK Strip استفاده کرد. استفاده از دو لایه دیوار پیش‌ساخته (پلاستربورد) در بهبود عملکرد عایق‌ها بسیار موثر است.

یکی دیگر از راه‌های عایق صوتی دیوار، نصب دیوار پیش‌ساخته بر روی چارچوب فلزی و فیکس کردن آن بر روی دیوار است. از این طریق می‌توان یک لایه عایق ویسکوالاستیک K-FONIK ST GK 072 یا K-FONIK GK را بر روی دیوار اعمال کرد. چارچوب فلزی با استفاده از نوارهای K-FONIK GK از دیوار جدا می‌شود. با پُر کردن فضای خالی درون چارچوب فلزی با استفاده از متریال‌های جذب صدا نظیر K-FONIK Open Cell 160 – ۲۴۰ می‌توان به نتایجی بسیار مطلوب‌تر دست پیدا کرد. برای کاهش بیشتر انتقال جانبی صدا به کف، دیوارها و سقف باید نوارهای جدا کننده را در زیر چارچوب فلزی نصب کرد.

نصب دیوارهای پیش‌ساخته سبک

نصب دیوارهای پیش‌ساخته سبک

یکی دیگر از روش‌های متداول عایق صدا برای اتاق‌ها و محیط‌های کاری و تجاری استفاده از دیوارها یا پارتیشن‌های پیش ساخته عایق صدا است. این نوع دیوارها که سبک هم هستند داخل یک چارچوب فلزی قرار می‌گیرند. ابتدا یک لایه متریال ضد صدا بر روی این دیوارها اعمال می‌شود. سپس دیوارها بر روی ساختار فلزی سوار می‌شوند. با پُر کردن فضای خالی درون چارچوب فلزی با استفاده از متریال‌های جذب صدا می‌توان به نتایجی بسیار مطلوب‌تر دست پیدا کرد.

عایق‌های صوتی کافلکس کاربردهای بسیار دیگری دارند، برای مثال در محور آسانسورها و راه‌پله‌ها، داکت‌های هوا، محصولات OEM، لوله‌های زهکشی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.